Whitsundays

Wicked!!! :D

We hebben er een supertijd op de whitsundays opzitten! Maar eerst beginnen bij het begin. Vorige week zaterdag Martijn van het vliegveld opgepikt (en het viel wel mee met die tranen hoor :P) om een paar dagen in Cairns door te brengen. Echt gek om Martijn hier te zien, alles thuis was zo ver weg en was nu opeens weer best wel dichtbij!

Met een vrolijk humeur, bijna lichtegevende benen (;)) en een lach op z'n gezicht kwam hij om 1:00 s nachts de vertrekhal inwandelen! Maandag lekker gechilled tot ik opeens een smsje kreeg van Kajsa (tully) met het bericht dat zij en de jongens (Jacob, Julius, Tobi) onderweg waren naar Cairns en of ik al plannen had voor de avond! Dat was een leuke verassing, zag ze eerder dan ooit verwacht!

Om half 10, nadat Martijn zijn verlies had moeten ervaren in een pooltournooi (maar wel glorieus hoor! Als één van de laatste!), kwamen ze ons ophalen voor een mooie avond uit. Vond het echt zooo leuk om vooral Kajsa weer te zien! Maar laat (vroeg :s) in bed dus de volgende morgen - dit was ongeveer 2 uur later - niet al te fit.

Dinsdagavond zijn Martijn en ik op de Greyhound in Cairns gestapt, om ongeveer 12 uur later Airlie beach binnen te rijden. Uiteraard s nachts rijden omdat dat weer een nachtje in een hostel betalen scheelt :D. Woensdagochtend kwamen we daar dus aan, vervolgens ingechekt bij de Koala's (hostel) en ingecheckt bij onze boot. Donderdag konden we gelukkig uitslapen want zo'n nachtje in de bus (en een goede avond uit daarvoor) gaat je niet in de koude kleren zitten!

En toen op de Powerplay! (http://www.ozsailing.com.au/vessel.php?sailing=Powerplay) Een enorm mooie boot met alle benodigdheden voor drie heerlijke dagen. Oh, iets wat ie niet had waren zeilen: daar had ik me een beetje in vergist :s!

Maar wat een ervaring! Echt zo ontzettend leuk en zo mooi!

De 2e dag kwamen we op White Heaven beach aan. Wat tegenwoordig het nr 1 strand van de wereld is (dit scheen er eerder één in Mexico te zijn maar deze is verwoest door een natuurramp)! Zo ontzettend mooi, echt een bountystrand maar dan nog mooier!

Daar hebben we de eerste 3 uur van de ochtend doorgebracht om vervolgens naar een mooie duik/snorkelspot te gaan! Martijn heeft gesnorkeld (hij mocht helaas niet duiken omdat hij astma heeft) en ik heb 2 keer gedoken! Zo leuk, echt gaaf om te doen!

Bij de 2e duik nam de instructeur een fototoestel mee dus we hebben een cd vol foto's van de hele tour, including Hester-onder-water foto's! Ben overigens volkomen herkenbaar omdat ik op de een of andere manier steeds uitadamde toen de foto gemaakt werd (lees: een heleboel bubbeltjes voor mijn gezicht! ;)). 2 Dagen chillen, snorkelen, duiken en heel goed eten. Oh, en er zat ook een jacuzi op de boot: om s avonds als we koud waren van het snorkelen en duiken, even lekker op te warmen!

Vanmorgen om een uur of 10 weer vaste grond onder de voeten, weer naar de Koala's en onszelf verwend met een heerlijke 2 persoonskamer (we hadden het ten slotte ZO zwaar gehad ;))! Wat een luxe! Ff een wasje gedraaid en morgenavond weer met de greyhound naar Hervey bay.

Ik geniet van mijn laatste weekjes, heb het echt super naar mijn zin met Martijn! Aan de ene kant zin om naar huis te gaan, aan de andere kant ook heel lastig omdat ik hier zo'n enorm mooie tijd heb (gehad) en dat alles dan voorbij is! Maar kan over het algemeen alleen maar heel erg tevreden, blij en toch wel een beetje trots zijn op mijn maanden hier in Ozzie. Had niet verwacht dat het zo moeiteloos zou gaan!

Gut, word alwéér een beetje sentimenti, dat komt steeds meer nu het einde nadert ;)

Maar eerst dus nog het Fraser avontuur :)!
Tot de volgende keer!

Liefs van Martijn en Hester

(Foto's komen later, de cd van de tour werkt niet op deze computer helaas :s)